Premie

Veelgestelde vragen op een rij

Premie

In de brief die u bij uw nieuwe factuur heeft ontvangen hebben wij zo goed mogelijk uitgelegd waarom de premieverhoging noodzakelijk is. De kosten voor schadeherstel, onderdelen, arbeidsloon en hulpverlening zijn de afgelopen jaren fors gestegen. De premies van camperverzekeringen in Nederland zijn hierdoor niet meer kostendekkend.

  • Onderdelen zijn schaars en duurder
  • Arbeidskosten in schadeherstel zijn gestegen
  • Pechhulp en repatriëring zijn duurder geworden
  • De gemiddelde schadebedragen zijn flink toegenomen

De nieuwe premie vindt u op uw factuur. De exacte verhoging verschilt per verzekerde omdat de premie wordt bepaald door verschillende factoren.

Het is bij ons niet mogelijk om de dekking aan te passen.
Wel kunt u ervoor kiezen om de pechhulpdekking te laten vervallen. Deze pechhulpdekking kost € 7,06 per maand.

Ja. Wij (SafeTrip), De Waerdse Assuradeuren en Ansvar hebben bewust een deel van onze verdiensten ingeleverd, zodat de verhoging voor u als klant minder groot is dan deze anders zou zijn geweest.

Dat begrijpen we goed. Toch is de premie niet alleen gebaseerd op uw persoonlijke schadeverleden. De premie wordt ook bepaald door de totale schade-uitgaven van alle verzekerden samen. Wanneer de gemiddelde kosten in de hele groep stijgen – bijvoorbeeld doordat schades duurder worden of pechhulp meer kost – dan moeten de premies voor alle verzekerden aangepast worden om de verzekering financieel gezond te houden.

Een moderne camper stelt u in staat om comfortabel en relaxt grote afstanden af te leggen en verre trips te maken. Het terugbrengen van een camper vanaf een verre bestemming kost veel tijd en er moeten veel kilometers worden afgelegd voor de heen en terugreis. De kosten van een repatriëring vanuit Zuid Spanje en of Scandinavië kunnen oplopen tot € 4.500.

De belangrijkste zaken die spelen bij schadeherstel zijn, de kosten van onderdelen zoals sandwich panelen, het uurloon van de reparateur en de kosten van spuiten van onderdelen. De loonkosten bij schadeherstellers zijn de afgelopen jaren gemiddeld met 5% tot 7% gestegen.

Onder druk van alle factoren is de gemiddelde schade in een paar jaar tijd gestegen met ongeveer 30%.

Als u gebruik maakt van een van onze geselecteerde schadeherstellers dan heeft u meestal geen eigen risico.

U schade wordt vakkundig en efficiënt hersteld en daardoor kunnen we de premie betaalbaar houden.

De actuele schadevrije jaren staan op uw factuur.
Heeft u geen schade gehad, dan is er een jaar bijgekomen ten opzichte van het jaar daarvoor.
Is er een schade geweest, dan heeft u 5 schadevrije jaren minder als het een schade is geweest dat hier invloed op heeft.

De nieuwe premie geldt vanaf de datum die vermeld staat op uw factuur.

Stuur uw vraag per e-mail naar info@safetrip.nl. Wij helpen u graag.

Bij de verlenging van de camperverzekering wordt geen nieuw polisblad afgegeven. De gegevens staan op de factuur.

Vanuit de verzekeraar zijn 2 mailberichten gestuurd. In bericht één is de begeleidende brief opgenomen samen met de polisvoorwaarden en het nieuwe verzekeringsbewijs. In de tweede mail is de factuur opgenomen.